Stříbrné medaile roku 2011

Emisní plán ČNB r. 2021-2025                              Emisní plán České Mincovny r. 2020

 

Stříbrná medaile Praga V. "Charron"

Stříbrná medaile Praga V. "Charron"

Stříbrná medaile Praga V. "Charron" - z kolekce Auta ČSR

Více informací


1 950Kč vč. DPH

1 zboží na skladě

Upozornění: poslední kus skladem!

Stříbrná medaile Praga V. "Charron"

 

Autor : ak. soch. Jiří Dostál

Materiál : stříbro - Ag 999

Hmotnost : 13 g

Průměr : 28 mm

Provedení : standard

Hrana : hladká s opisem

Náklad : 1.000 ks

Emise : listopad 2011

Ražba : Česká Mincovna a.s.

Stříbrná medaile je opatřena ochrannou plastovou kapslí a uložena do dárkové, tmavě modré krabičky. Součástí je též certifikát pravosti České mincovny.

 

Prvním vozem ze série „Historie motorismu v českých zemích“ je Praga V., známý též jako „Charron“.

Výrobě automobilů značky Praga předcházelo založení Pražské automobilní společnosti s ručením omezeným, která vznikla v roce 1907 rovným vkladem dvou továren na stroje. První vozidla byla vyráběna od roku 1909 podle licencí francouzské firmy Charron-Giardot-Voight a italské značky Issota-Franchini. Vůz Praga V. měl řadový, kapalinou chlazený, spodový dvouválec o objemu 1206 cm3 a výkonu 9,6 koně při 1400 otáčkách za minutu, jenž umožňoval rychlost až 65 km/h. Chladič byl podobně jako u vozů Renault umístěn za motorem. Obě tuhé nápravy byly odpruženy podélnými půleliptickými listovými péry. Hmotnost vozu byla 600 kg.

V roce 1909 bylo v první sérii vyrobeno 25 kusů vozu Praga V. a následně v roce 1913 v druhé sérii 10 kusů, dohromady tedy 35 kusů. Dodával se v různých provedeních karosérie stavěných na přání zákazníka, a to jako osobní, ale také lehký nákladní vůz.

Na averzní straně je v centru kompozice vyobrazen automobil z mírného tříčtvrtečního pohledu, v opisu nápis PRAGA V. „CHARRON“ a nad ním v řádce letopočet výroby automobilu. V dolní části pod autem je umístěno logo "PRAGA" a značka autora.

Na reverzní straně najdeme v opisu text "HISTORIE MOTORISMU V ČESKÝCH ZEMÍCH“, který je reliéfně mírně vyklenutý, aby vytvářel dojem pneumatiky. V centru kompozice jsou paprsky inspirované volantem, v podkladu kružnice symbolizující rotaci.

Zdroj: internetové stránky ČM

Zatím nebyl přidán žádný komentář. Můžete být první...

Only registered users can post a new comment.